Návrat do kanceláře po covidu

0
870
Japanese male businessman working from home in plain clothes

Po pandemii Covid-19 se pomalu, ale jistě blíží návrat zaměstnanců zpět do firemních kanceláří – recenze firem. Spousta z nich na návrat netrpělivě čeká a už chtějí zpět do běžného pracovního provozu. Těší se na to, že se znovu setkají s kolegy, půjdou společně do oblíbených podniků na oběd a budou si znovu užívat firemní kultury, což přes internet rozhodně nebylo možné.

Co se dá dělat pro to, aby vaši zaměstnanci zůstali v bezpečí

Zaměstnanci na home office mohli trošku upustit páru. Avšak po návratu do kanceláře by měli opět začít dbát na správnou digitální hygienu. Je dobré je upozornit na to, aby měli jiné heslo na domácích a na pracovních zařízeních. Zároveň by tato hesla měla být dostatečně silná a pokud možno těžko prolomitelná. Je fajn zavést školení na téma kyberbezpečnosti a naučit je, jak rozpoznat virové e-maily či jiné případné hrozby. Nastavte pravidla pro využívání Wi-Fi sítí a postup pro bezpečné stahování dat. Je odpovědností IT správců, aby zajistili, že zaměstnanci budou chráněni před těmi největšími hrozbami.

Monitoring

Nejvíce efektivní způsob odhalení problémů je vytvoření systému, který na ně bude upozorňovat hned v začátku. Tento systém se poté dá aplikovat na chování zaměstnanců, kteří se po dlouhé době připojí k firemním aplikacím – hodnocení firem. Zaveďte pravidelný monitoring používání všech zařízení. Když se zaměstnanec rozhodne udělat jakoukoliv změnu, vy o tom budete vědět. Může se totiž jednat o zásadní chybu, která pak půjde odhalit daleko rychleji. Je tedy opravdu dobrým zvykem své zaměstnance kontrolovat – není to časově náročné a užitek je obrovský.