Oblíbenost tabákových výrobků sahá hluboko do lidské historie. Když v roce 1492 objevil při své první výpravě Kryštof Kolumbus nový kontinent, všiml si, že tamní obyvatelé užívají k inhalaci list v Evropě dosud neznámé rostliny. Při návratu z Nového světa se proto rozhodl rostlinu přivézt na starý kontinent. Započala tak nová móda, která nacházela uplatnění v lékařství, společenských událostech a denní spotřebě. Užívání rostliny prošlo v průběhu dějin mnohými změnami. Jak šel tedy čas s cigaretou, bez které si dnes mnoho z nás nedokáže představit svůj den?
Začátky užívání v Evropě
více v článku...
Prvním historicky doloženým uživatelem v Evropě byl jeden z členů Kolumbovy posádky námořník Rodrigo de Jerez, který si rostlinu poprvé zapálil na veřejnosti ve Španělsku. Zanedlouho se rostlina rozšířila do vyšších vrstev společnosti a inhalace se stala například běžnou součástí diplomatických schůzek.
Z počátku nebyla žádná oficiální výroba a kromě dýmek se list rostliny balil do jakéhokoliv papíru. Největší zlom nastal v roce 1881, kdy došlo k vynálezu stroje na výrobu dnes známých krabičkových produktů.
Zlatá hollywoodská éra
Počátek 20. století znamenal pro rozšíření tabáku zlatou éru. Hlavním důvodem byl zejména filmový průmysl, který začal ve filmech zobrazovat herce a slavné hvězdy se zapáleným produktem v ruce. Po první světové válce se zapalování dokonce stalo symbolem ženského emancipačního hnutí, které začalo k užívání nikotinu ženy aktivně vybízet.
Ve čtyřicátých letech se stalo zapalování symbolem hollywoodského trháku Casablanca. Herec Henry Bogart dýmem podtrhl mužnost své filmové postavy. Vyobrazení klasik ve filmu bylo až do začátku devadesátých let oblíbenou praxí k dokreslení filmového děje a navození požadované atmosféry.
Nástup inovací a začátek doby nahřívané
Konec devadesátých let se nesl ve znamení ústupu zobrazování zapalování ve filmech a tvorbě restrikcí v rámci reklamy na tabákové produkty. Historické reklamy na tyto výrobky jsou dnes pro mnohé z nás jen úsměvnou vzpomínkou. Ryzí nikotinové produkty jsou v posledních letech na ústupu.
Lidé dávají přednost moderním metodám, které jsou šetrnější ke zdraví. Nová alternativa v podobě zařízení na zahřívání tabáku typu PULZE, výrazně omezuje množství škodlivých látek, které se uživateli dostávají do těla.
Především u mladší generace nabírá tento způsob v posledních letech na popularitě. Mají totiž oproti klasice celou řadu dalších výhod:
- elegantní vzhled
- ohleduplnost k okolí,
- žádné zažloutlé zuby a nehty,
- absence popela a mnoho dalšího.
Vlastník PULZE si dokonce může zvolit intenzitu zahřívání pro jemnější či výraznější chuť. Na výběr má také z deseti různých příchutí náplní.
Autor: Elena Gotfried